لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
از حریف یوونتوس در نیمه‌ نهایی چه می دانید؟

از حریف یوونتوس در نیمه‌ نهایی چه می دانید؟

سرسخت‌ترین دفاع اروپا در موناکو‌ به مصاف یکی از قدرتمندترین خطوط حمله‌ی قاره می رود. در این مقاله به تمام آنچه در مورد بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان باید بدانید پرداخته‌‌ایم.

 

تاریخ

 

موناکو در سال 1924 تاسیس شده است و از آن موقع 7 قهرمانی لیگ، 5 قهرمانی جام حذفی فرانسه و 3 قهرمانی در سوپرکاپ را تجربه کرده است. آنها هرگز قهرمان لیگ قهرمانان نشده‌اند، اما در سال 2004 بعد از پورتو نایب قهرمان شدند و در سال‌های 94 و 98 هم به نیمه‌نهایی رسیدند. این تیم سرخ و سپید پوش، تنها دو بار در چهار نیمه‌نهایی اروپایی برنده شده: در جام برندگان جام 92 و در همان نیمه‌نهایی مذکور در سال 2004.

 

مصاف‌های قبلی

 

این سومین بار در تاریح لیگ قهرمانان است که یوونتوس و موناکو با هم دیدار می‌کنند و یوونتوس در هر دو مصاف قبلی پیروز بوده است. فصل 97‐98، بانوی پیر در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه‌ی 6‐4 پیروز شد: آلساندرو دلپیرو هتتریک و تک گل زیدان هم در نهایت بازی رفت را 4‐1 کرد تا یوونتوس در یک قدمی فینال قرار بگیرد. تیم مارچلو لیپی کار را در مونته کارلو تمام کرد، علی رغم شکست 3‐2 در باز برگشت (گل‌زنی دلپیرو و آموروزو) آنها به فینال صعود کردند.

 

همین دو فصل پیش، پنالتی آرتورو ویدال در بازی رفت خانگی یووه در نهایت تفاوت ایجاد کرد و تیم آلگری با پیروزی 1‐0 در مجموع مرحله‌ی یک چهارم نهایی یک قدم به نمایششان در برلین نزدیک‌تر شدند.

 

وضعیت در لیگ داخلی

 

موناکو با 80 امتیاز و به لطف تفاضل گل بیشتر نسبت به پاریس سن ژرمن (64 نسبت به 46) در صدر جدول لیگ 1 فرانسه است. بخش اعظم این اختلاف مرهون خط حمله‌ی آتشین موناکو است که تا کنون 92 گل به ثمر رسانده است. آنها چهارشنبه ی گذشته با تیم جوانان خود در نیمه‌نهایی به مصاف پاریس سن ژرمن رفته و با شکست از جام حذفی فرانسه کنار رفتند.

موناکو در عین حال به فینال کاپ لیگ فرانسه هم رسید که با نتیجه‌ی 4‐1 از پاریس باخت.

 

ماجراجویی اروپایی

 

این فصل تا به اینجا برای موناکو خاطره انگیز بوده است، آنها در گروهی که تاتنهام، بایرلورکوزن و زسکاموسکو بوده‌اند با 2 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست صدرنشین شدند. تیم لئوناردو ژاردیم در یکی از زیباترین بازی‌های این فصل حضور داشت: بازی رفت مرحله‌ی یک‌هشتم پایانی‌شان با منچسترسیتی 5‐3 شد، اما این 3 گل خارج از خانه در نهایت سرنوشت ساز بود. سه هفته بعد با پیروزی 3‐1 در استادیوم لویی دوم به جمع هشت تیم برتر رسیدند تا با دابلی پرگل (3‐2 در سیگنال ایدونا پارک و 3‐1 در مونته‌کارلو) در مجموع با 6‐3 به نیمه‌نهایی رسیدند.

 

آماده‌ی آماده

 

موناکو این فصل جشنواره ی گل داشته است، آنها تا به اینجای فصل در تمام رقابت‌ها 147 گل زده‌اند! احیا‌ شدن رادمل فالکائو نقش مهمی در این آمار دارد، این مهاجم کلمبیایی با 27 گل برترین گلزن تیمش است. از یک طرف او از تجربه‌ی قبلی‌اش در پورتو و اتلتیکو مادرید و از طرف دیگر اعتماد سرشار تیم به مهاجم 18 ساله‌اش امباپه به کمک موناکو آمده است. این نوجوان در این فصل 22 گل زده است که 5 تای آن در دور حذفی لیگ قهرمانان بوده‌است.

 

این تیم شاهزاده‌نشین که 18 گلزن متفاوت در این فصل داشته است و می‌شود گفت که این تیم از لحاظ کار تیمی فوق العاده است، درست مثل یوونتوس، بنابراین مصاف این دو تیم می‌تواند مصاف دو تفکر تیمی و اتحادمحور باشد.

 

Juventus.Com


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: